100 flere praktiserende læger

Vi mangler praktiserende læger i Danmark, kort og godt. Derfor foreslår Det konservative Folkeparti, at der uddannes 100 flere praktikserende læger i de kommende år. Fordi vi mener, at vi alle skal have en familielæge, der kender os og vores familie. Det skaber tryghed for borgerne. Deruodover mener vi, at der bør lægges langt flere opgaver, som i dag løses på de store sygehuse, ud til de praktiserende læger, så borgerne ikke skal køre langt for rutineprægede kontrolundersøgelser, hvis man fx. har en kronisk sygdom som KOL eller Diabetes.
De fleste mennesker jeg taler med, tager det som en selvfølge, at vi har et ensartet patientsystem i hele landet. Det er dog slet ikke tilfældet, og det siger sig selv, at det er ufleksibelt og skaber mange udfordringer for vores sundhedspersonale i dagligdagen. Derfor arbejder jeg for, at vi skal sikre et ensartet patientjournalsystem i hele landet. For personalet og for patientenes skyld.